Általános Szerződési Feltételek

1. Szolgáltató adatai

Cégnév: Hubertus Agráripari Bt

Székhely: 8713 Kéthely Sáripuszta 0275 hrsz

Szálloda neve: Hubertus Hof Landhotel

Szálloda címe: 8646 Balatonfenyves Nimród utca 4.

Cégjegyzékszám: 14-06-300555

Adószám: 25226407-2-14

EU adószám: HU25226407

Budapest Bank Zrt, 

Bankszámlaszám HUF: 10103788-06854024-00000003, 

IBAN: HU40 -10103788-06854024-00000003, SWIFT: BUDAHUHB

  Bankszámlaszám EUR: 10103788-06854000-01000305

IBAN: HU92 -10103788-06854000-01000305, SWIFT: BUDAHUHB

  EUR bankszámla Sparkasse Gunzenhausen: D-91705 Gunzenhausen SPK, Postfach 1563.

  Kontoinhaber:                   Hubertus Bt.

  IBAN:                                     DE14 7655 1540 0000 7314 30

  SWIFT/BIC:                          BYLADEM1GUN

2. Általános szabályok

2.1 Jelen „Általános Üzleti Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek, és azok szolgáltatásainak igénybevételét.

2.2    Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Üzleti Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.

3. Szerződő fél

3.1 A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.

3.2 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen - a feltételek teljesülése esetén - szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).

3.3 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

4. Szerződéses jogviszony

4.1 A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik a foglalásokat azok beérkezési sorrendjében igazolja vissza a Szolgáltató.

4.2 A Szerződés a Vendég írásban, leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.

4.3 A szerződés tartalma kiterjed: a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára. Tartalmazza továbbá a fizetési, lemondási, módosítási feltételeket.

4.4 A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.

5. Szálloda alapszolgáltatásai

5.1 Szállásszolgáltatás
Szállodai elhelyezések típusa:

5.1.1. Kétágyas szoba : hálószoba két különálló ággyal 100x200cm, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, wc) rendelkező szoba. A szoba esetenként max. 1 fő számára pótágyazható.  36 m2

5.1.2. Családi szoba: 2 db kétágyas szoba összekötő ajtóval 4 db különálló ággyal 2 db külön fürdőszobaszoba fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, wc) összesen 72 m2

5.1.3. Family de Lux Appartman: 2 hálószoba két-két különálló ággyal, tágas nappali, a nappaliban kinyitható kanapéággyal, 2 db fürdőszobával fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, wc) 90  m2 nagyságú

5.1.4. De Lux Appartman: nappali és hálószoba egy légtérben 200x200cm franciaággyal 2 fő részére, , fürdőszoba káddal és zuhanyzóval, mosdó, wc. A szoba maximum további 1 fő részére pótágyazható. 63m2

5.1.5. Lakosztály Nr. 4.: hálószoba két különálló ággyal 100x200cm, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó,kád wc,) rendelkező szoba. Nappali kanapéval 42m2


5.1.6. Családi II. szoba: hálószoba két különálló ággyal 100x200cm, gyermek hálószoba 6 m2, különálló ággyal 100x200 cm fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, wc) rendelkező szoba. A szoba esetenként max. 1 fő számára pótágyazható.  44 m2

5.1.10. A szobák alapfelszereltsége: LED tv, laptop széf,  biztonságos konnektorok,  minibár, hajszárító, törölköző, felnőttek számára fürdőköpeny. A szobákban wifi vehető igénybe. Fan Coil Klíma berendezést ( friss levegő hűtés) a nyári szezonban biztosítunk. Minden szoba nemdohányzó.

5.2. Vendéglátás
5.2.1. A szálloda ellátásként svédasztalos reggelit és a la carte ebédet és  vacsorát biztosít szállóvendégei számára a megadott nyitvatartási időben. Az étteremből ételt/italt kivinni vagy behozni csak az étteremvezető előzetes engedélyével szabad.
5.2.2. Egyedi étkezési igények kielégítésére előzetes egyeztetés alapján van lehetőség

5.3. Wellness szolgáltatás
5.3.1.    A szolgáltatások a fürdő házirendjének betartásával vehetők igénybe. A házirend megtalálható a helyszínen kifüggesztve.

5.4. Szabadidős szolgáltatás
5.4.1. A szálloda a vendégek szórakoztatására gyermek és felnőtt programokat szervez. A programváltozás jogát a szálloda fenntartja.
5.4.2. A játszószoba, a játszóterek és mindennemű kültéri gyermekjáték használata és a programokon való részvétel saját felelősségre történik. 

6. Árak

6.1 A szálloda szobaárai (Rack Rate) a szállodai szobában, és a szálloda recepcióján kerülnek kifüggesztésre.
6.2 Egyéb szolgáltatások árlistái az adott szállodai részlegeken (étterem, wellness) állnak rendelkezésre
6.3 A Hubertus Hof Landhotel a meghirdetett árait, kivéve amennyiben adott időszakra kötelezettséget nem vállal, előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
6.4 Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adó (ÁFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Hubertus Hof Landhotel a hatályos adó-törvény (ÁFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
6.5 Az idegenforgalmi adó a szállásdíjon felül extra fizetendő.
6.6 Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a www.hubertushotel.hu oldalon kerülnek meghirdetésre.

7. Fizetési feltételek

7.1 Az üdülés teljes összegének 20%-át a Szolgáltató által küldött visszaigazolás szerint meghatározott dátumig kérjük foglalóként átutalással befizetni, és a foglalófizetési utalványról (név, cím, rendelési szám, illetve áfás számla igény esetén adószám és kiállítási cím feltüntetésével) egy másolatot a Szolgáltató részére elküldeni.
7.2 Amennyiben a foglalás és az érkezés között 14-7 nap telik el, a foglalót 3 naptári napon belül kérjük befizetni.
7.3 Amennyiben a foglalás és az érkezés között 7 nap vagy annál rövidebb idő telik el, a vendég a teljes összeget érkezéskor a recepción egyenlíti ki.
7.4 Speciális ajánlatok esetén a fizetési feltételek változhatnak, melyet az írásban megküldött visszaigazolás tartalmaz.
7.5 A befizetések elmaradása esetén a szobafoglalást automatikusan töröljük.
7.6 Elfogadott fizetőeszközök: Készpénz, átutalás, bankkártya, Széchenyi Pihenő Kártya
7.7 Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet, illetve annak SZÉP kártyáját/hitelkártyáját terheli.
Utazási irodák / Tour operatorok / OTA-k / Együttműködő partnerek:
A szolgáltatóval kötött szerződés tartalmazza az egyedi fizetési feltételeket.

7.8 Ajándékutalvány:
Az ajándékutalvány csak a rajta meghatározott érvényességi időn belül és értékben a szabad kapacitások függvényében használható fel Az utalvány teljes ellenértéke előre fizetendő. A beváltási időn túl az utalvány érvényességét veszti.

8. Megrendelés módosítása

8.1 Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, vagy a létszámot módosítására a szabad kapacitás függvényében az alábbi feltételek szerint van lehetőség:
- Módosítás esetén a befizetett foglaló adott naptári évben használható fel, 

A módosítás díja:
- érkezés előtti 45. napig díjmentes
- az érkezés előtti 44. naptól 15. napig 4.000 Ft/szoba/alkalom
- érkezés előtt 14-2 napon belül a foglalás 10.000 Ft
- érkezés előtti vagy az érkezés napján a befizetett foglaló teljes összege módosítási költségként kerül felszámolásra

8.2 Törzsvendégeinknek (akik legalább már háromszor jártak nálunk), érkezés előtt 15 napig foglalásonként 1 módosítás ingyenes.

8.3 Egyedi és akciós ajánlatok esetében az ajánlatban szereplő módosítási feltételek az irányadóak

9. Lemondási feltételek

9.1 Egyéni vendégek esetén. A megrendelés lemondása írásban történik.

9.2 A szobafoglalás az első foglalófizetési határidőig stornó költség nélkül lemondható.

9.3 Az érkezés előtt 31. napig: díjmentes

9.4 Érkezés előtt 30. naptól a 14. napig: a megrendelt szolgáltatás 30%-a,

9.5 Érkezés előtt 13.naptól a 7. napig: a megrendelt szolgáltatás 50%-a,

9.6 Érkezés előtt 6.naptól a 2.napig: a megrendelt szolgáltatás 75%-a,

9.7 Érkezés előtt 1.naptól és meg nem jelenés esetén a megrendelt szolgáltatás 100%-a

9.8 Lemondási Feltételek csoportos/céges rendezvények esetén:

A megrendelés lemondása írásban történik

9.9 Érkezés előtti 60.napig a lemondás díjmentes.

 

9.10 Érkezés előtt 59-30 nappal a lefoglalt szolgáltatások 25 %-a fizetendő

 

9.11 Érkezés előtt 29-14 nappal a lefoglalt szolgáltatások 50%-a fizetendő

 

9.12 Érkezés előtt 13 nappal és meg nem jelenés esetén a megrendelt szolgáltatások 100%.-a fizetendő

 

 

9.13 Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét foglalófizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 óráig nem érkezik meg, vagy nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik, a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű, de legalább egy napi szállásdíjat kötbérként érvényesít. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap 10:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.

9.14 Egyedi és akciós ajánlatok esetében lemondási feltételek az ajánlatban szereplő feltétek szerint alakulnak.

9.15A lefoglalt, de a Vendég szállodában való tartózkodása alatt igénybe nem vett, illetve módosított szolgáltatások (szállás, étkezés, kezelések, stb.) pénzbeli visszatérítésére nincs lehetőség.

9.16 A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.

9.17   A Szerződő fél elállásának feltételei a hatályos Kormányrendelet alapján történik (45/2014. (II.26)).

10. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

10.1. A Vendég a szállodai szobát az érkezés napján 14:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 11:00 óráig köteles elhagyni (Check out)..A Vendég megérkezésekor személyazonosságát a törvényes előírásoknak megfelelően a szoba, családi lakosztály és apartman elfoglalása előtt igazolni köteles.

Korai érkezés csak külön kérésre, visszaigazolást követően vehető igénybe amennyiben a kapacitás engedi s 3 000 Ft/fő díj felszámolásával.

Késői kicsekkolás esetén amennyiben kapacitás engedi és egyeztetés történt a recepcióval a vendég 18:00 óráig tartózkodhat a szobában 3 000 Ft/fő díj ellenében, a 18:00 óra utáni távozás esetén 1 teljes napi szobaár fizetendő.

 

 

10.2. A szálloda fertőző betegségben szenvedő vendégeket nem fogad.

10.3. A kitöltött és aláírt bejelentővel egyidejűleg a Vendég a Hubertus Hof Landhotel Általános Szerződési Feltételeit valamint a területi házirendeket (uszoda) elfogadja, és köteles betartani. A vendég köteles betartani az egyes szolgáltatási területek házirendjét (étterem, uszoda). A tartózkodás során szükséges információk megtalálhatóak a szállodai szobákban elhelyezett szobamappákban. Emellett a szálloda recepciója (08:00 -22:00 ig ) 14 órán keresztül áll a vendégek rendelkezésére.

10.4. A vendég hibájából felróható sérülések miatt a szálloda nem vállal felelősséget. A szándékos rongálás miatt keletkezett költségeket a szálloda a vendégre terhelheti.

10.5. A szálloda minden épülete illetve a wellness részleg külső terei nemdohányzók. Dohányozni kizárólag a kijelölt helyszíneken megengedett.

11. Háziállatok

11.1. A Szolgáltató szálláshelyére előzetes egyeztetést és visszaigazolást követően háziállat bevihető. Díja az árlistában szerepel. A Vendég fokozott felelősséggel tartozik a háziállata kapcsán. A háziállatokat csak is kizárólag pórázon vezethetők.

A háziállatokat tilos bevinni a wellness épületébe és a wellnesshez tartozó zöld felületre, napozóteraszra és tilos bevinni a gyermek játszótérre. A kutyaürülék összegyűjtéséről a háziállat gazdájának kell gondoskodnia

11.2. Amennyiben a vendég előzetes bejelentés nélkül háziállatot hoz a szálloda területére, akkor a Szolgáltató 50.000,-Ft extra felár kiszámlázására jogosult, és a háziállat által okozott károk költségét is kiszámlázza.

12. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

12.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:

12.1.1. a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt
12.1.2. a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít
12.1.3. a Vendég fertőző betegségben szenved.
12.1.4. a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott foglalófizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig

12.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.

13. Elhelyezési garancia

13.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, akkor köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.

13.1.1. A Szolgáltató köteles:
13.1.1.1. a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra - vagy az akadályoztatás megszűntéig - egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli
13.1.1.2. térítésmentesen telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely változásának közlésére
13.1.1.3. ingyenes transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez

13.1.2. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

14. A vendég betegsége, halála

14.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

14.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.

15. A Szerződő fél jogai

15.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.

15.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.

15.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.

16. A Szerződő fél kötelezettségei

16.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.

16.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.

16.3. A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a szálloda vendéglátó egységeibe.

17. A Szerződő fél kártérítési felelőssége

A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. A Vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárt a Szolgáltatónak megfizetni (pl. extra takarítás: bruttó 20.000,- Ft ártól). E felelősség akkor is fennáll, ha a Károsult a kár helyreállítását közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.

18. A Szolgáltató jogai

Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.

19. A Szolgáltató kötelezettsége

A Szolgáltató köteles:

19.1. a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni

19.2. a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni

20. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

20.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.

20.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.

20.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

20.4. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.

20.5. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette.

20.6. Szolgáltató közösségi tereiben, vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, (ideértve a szobaszéfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

20.7. A Szolgáltató parkolójában levő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, illetve a parkoló gépjárművekben keletkezett károk keletkezését a Szolgáltató kivizsgálja és amennyiben a kár neki felróható gondatlanságból keletkezett, megtéríti azt.

20.8. A kártérítés mértéke felső határa a Szerződés szerinti napi szobaár összegének az ötvenszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.

21. Fogyasztói érdekvédelem, adatvédelem

21.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.

21.2. A Szolgáltató az adatkezeléssel kapcsolatos irányelveit külön Adatvédelmi Szabályzatban foglalja össze, melyet a www.hubertushotel.hu oldalon folyamatosan elérhetővé tesz, és melynek tartalmát magára nézve kötelezőnek ismeri el. Az Adatvédelmi Szabályzat tartalmazza az egyes adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatókat is.

21.3. A szolgáltató szolgáltatási tevékenysége felett Alsópáhok község jegyzője ill. a  Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség gyakorol szakmai felügyeleti jogokat.

22. Vis major

Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

23. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

Balatonfenyves, 2019