Növekedés és beruházások

Harminc százalékos növekedés a hízóállat feldolgozásban, új földterület integrálása a növénytermesztési ágazatban és jelentős célok a géptechnológiai beruházások terén. A 2019-es eredményekről és az idei tervekről Oliver Hahnenkamm-al a Hubertus Agráripari Bt. cégvezetőjével beszélgettünk.

Hogyan értékeled a 2019-es évet?

A cégcsoport 2019-es kitűzött tervei többségében sikerültek. A szálloda szempontjából nagyon jó döntés volt, hogy egész évben nyitva vagyunk, ez látszik az eredményeken is. Sok üzleti vendég és karácsonyi party színesítette az év végét, de már az első negyedév is jól néz ki a foglaltságot tekintve.

A Terra Pannonia ágazatunknál régóta kitűzött cél, hogy elérjük az 1500/év, 30/hét vágás számot.  Ettől még relatív messze vagyunk, tavaly 1050/év, 20/hét körül vágtunk, de ez is 30 %-os növekedés a korábbi évekhez képest. A mennyiség azonban nem mehet a minőség rovására, erre nagyon vigyázunk, épp ezért nagyobb a hangsúly a tenyészállatok kiválasztásán és a szelekción. A 1200 saját borjú /év célszámot most sajnos nem értük el, 950 borjúnk született, de összességben a Terra Pannonia egy stabil cashflowal rendelkező, jól prosperáló cég.

Ugyancsak célunk volt, hogy növeljük a növénytermesztési alapterületet. Ez sikerült is, integráltunk egy szomszédos céget, ami nagy előnyt és biztonságot jelent a következő évekre. 15% -kal lett nagyobb a terület, amellyel gazdálkodunk, ami bár nem tűnik soknak, de minőségében annál jelentősebb fejlődés és biztosít egyfajta flexibilitást a növénytermesztési ágazatnak.

Mit terveztek 2020-ban?

Mint mondtam, integráltunk egy kis céget, most egy kicsit konszolidálni kell magunkat. Újraosztani a feladatokat, tisztázni a folyamatokat. Az utóbbi években sokat fektettünk az istállók fejlesztésébe és a szállodába is, ez egy kicsit megkötötte a kezünket a géptechnológiai beruházások terén, így most erre szeretnénk nagyobb hangsúlyt helyezni. Sok traktorunk sok munkaórával rendelkezik, így idén 2-3 nagyobb és 2 kisebb traktort is biztosan kicserélünk, de talajmunkagépekbe is invesztálunk majd.

Miben látod a Terra Pannonia jelentőségét a cégcsoporton belül?

A marhatartás sikerének kulcs a Terra Pannonia. A legelőink relatív gyenge minőségűek, a fű gyenge és kevés, így a teljesítmény is relatív alacsony. Kicsik a borjúk, és egy hektár legelő kevés anyatehént tart el, hiszen kevés a fű is. Viszont a kevés és gyenge fű elősegíti az egyenletes hízást, ami fontos a márványozott húsminőséghez.
De ha a hízó állat eladása lenne a fő profilunk, az nem lenne jó üzlet. A Terra Pannonia feldolgozott termékei iránt viszont még mindig növekvő kereslet és forgalom mutatkozik.  Ahhoz, hogy a legelő - gazdálkodás - anyatehéntartás - hízlalás folyamatot sikernek nevezhessük, ahhoz a következő lépcsőfok, a Terra Pannonia a kulcs.

A szálloda hol helyezkedik el ebben a sorban?

A Hubertus Hof Landhotel a cég arca. Itt tudjuk megmutatni, mire vagyunk képes cégkultúránk, a teljes termelési lánc felölelésével, melynek végén a vendég asztalára egy finom angus marha steak kerül. Nálunk nincsenek külön folyamatok, minden mindennel összefügg és egymásra hat. Fontos célunk, hogy a korábbinál nagyobb hangsúlyt kapjon az éttermünk, és megmutassuk, hogy a Hubertus Hof Landhotel nem csak egy szálloda, hanem egy étterem is, ahová bárki betérhet szállástól függetlenül. Épp ezért szervezünk például tematikus workshopokat is, ahol a Terra Pannonia termékeiből, saját nevelésű angus marháinkból készült ételekkel ismertetjük meg a szélesebb közönséget, legközelebb februárban a BBQ jegyében.