Terra Pannonia, Eredmények és tervek

Új termék bevezetése - 1000 feletti vágás szám - folyamatos minőség. Műhelytitkok a Terra Pannonia háza tájáról.

Dr. Kemény Gáborral a Hubertus Agráripari Bt ügyvezetőjével beszélgettünk a sajátmárkás Angus marhahúsokról, tervekről és eredményekről.

 

 

Hogyan értékeled a Terra Pannonia 2019-es évét? 

A Terra Pannonia szépen fejlődik, jól prosperáló ágazat a Hubertus Agáráipari Bt-n belül. A húsfeldolgozás árbevétele a 2015-ös kezdés óta folyamatosan növekszik, 2019-ben először meghaladtuk az 1000-es vágásszámot, ami már több mint heti 20 marha vágását jelenti.  Célunk, hogy az egy állatra jutó árbevételt növelni tudjuk, ennek érdekében időről időre igyekszünk új termékkel piacra lépni. Ilyen volt legutóbb a szuvidált húscsaládunk, most pedig a mélyfagyasztott hamburgerpogácsa bevezetésén dolgozunk. Ez komoly feladat, hisz a Terra Pannoniánál nincs külön stáb termékfejlesztésre, mi ezt a napi munkánk mellett csináljuk.

 

Előhűtött hamburgerpogácsa eddig is kapható volt a Terra Pannonia családban. Mi indokolta a mélyhűtött verziót?

A fogyasztói igényeket vettük figyelembe, hisz mélyhűtve olcsóbb és tovább eltartható, ami kényelmi és biztonsági szempont a fogyasztónál és a kereskedőnél is. Nekünk pedig gazdaságos és egyfajta biztonságot ad, hogy van egy termék, ami hosszabb távon eltartható és így jobban tudjuk követni a szezonálisan változó fogyasztói igényeket.

Ezek szerint ez fogy a legjobban a több mint 20 részes termékcsaládból?

Leginkább a tatár beefstek és a hamburgerpogácsa megy, de ezek nem hasonlíthatók össze a például a bélszínnel, hisz míg abból csak pár kiló nyerhető ki egy marhából, addig hamburgerből több tíz, akár száz kilót is elő tudunk állítani egy állatból. A marha összetétele mindig ugyanaz és nincs olyan, hogy csak hátszínnek vagy épp csak hamburgerpogácsának hízlaljuk az állatot. Viszont mindig képződik apróhús, amit nem mindegy hogyan értékesítek. A hamburgerpogácsával nagyobb hozzáadott értéket kapok, mintha sima apróhúsként adnám el és azt a szegmenst is meg tudom célozni vele, akik kifejezetten a mélyfagyasztott termékeket keresik, legyen az végfogyasztó vagy kereskedő. Ez mindenkinek jó. 

Mi a 2020-as cél? 

Szeretnénk a heti vágásszámot növelni, de a mennyiség növelése nem mehet a minőség rovására.  A mennyiség nálunk amúgy is korlátos, hisz a saját állományra támaszkodunk. Nálunk első a minőség, a folyamatos, állandó és kiszámítható minőség.

  

Hol lehet kapni vagy kóstolni a Terra Pannonia húsait? 

Magyarországon megvan a partner hálózatunk, a hazai nagyobb áruházláncokban ott vagyunk, de van külföldi partnerünk is. Ezen a téren nem várok nagyobb bővülést, hisz bizonyos üzletláncok egymás konkurenciái és nem szeretik, ha ugyanaz a termék felbukkan a versenytársnál is. Külföldön pedig figyelembe kell vennünk a felvevő piac méretét, mert például egy 40 milliós Lengyelország túl nagy falat, de egy 4 milliós horvát piac már nem az. A másik szegmens a gasztronómia, ahol azért nagyobb a fluktuáció. Komoly, nagy múltú budapesti éttermek folyamatosan rendelnek tőlünk és persze a Balaton környéki vendéglátásában is fajsúlyos tényező a Terra Pannonia és angus marhahúsa. És itt engedjék meg, hogy egy kicsit haza is beszéljek: a Terra Pannonia márványos angushúsai egész évben kóstolhatók éttermünkben a balaton-fenyvesi Hubertus Hof Landhotelben!